среда, 10 июня 2015 г.

About japanese trains - in details. Part 1 / О японских поездах - в деталях. Часть 1

Recently I complained that there is nothing to see in and around Nagoya, but I was wrong! I missed on the famous sightseeing spots - SCMaglev and Railway park.
It is located far from downtown in the bay and looks like tin barn. Letters JR stand for Japan Railway,  the biggest railway company within Japan, running both regular trains, express and shinkansen.
Совсем недавно я жаловался что нечего больше смотреть в Нагое и окрестностях, но я был неправ! На самом деле я пропустил одну из весьма известных достопримечательностей - Железнодорожный музей.
Находится он далеко от центра и выглядит как большой жестяной ангар. Буквы JR - Japan Railway, самая большая железнодорожная сеть в Японии, которой принадлежат как обычные поезда, так и шинкансены.
JR museum

Evolution of trains greets you in the first room: steam locomotiveshinkansen and the latest development in speed train industry  - train on magnets Maglev.
В первом зале на встречает эволюция поездов: паровоз, шинкансен и последнее слово техники - поезд на магнитных подушках Маглев.
паровозшинкансенМаглев
In the main hall trains are arranged from left to right in increasing modernity and advancement. I couldn't take a shot of the whole exhibit, but made panorama from two photos.
В основном зале справа налево идут поезда по возрастанию современности и продвинутости. Весь зал целиком сфотографировать не получилось, как мог - составил панораму.
Panorama
Let's start from antique. Steam locomotive with boiler, coal cart and so on.
Начнем с поездового антиквариата.  Паровозик с топкой, углем, все как положено.
паровоз 1 паровоз 2
паровоз 3
Electrical trail class Moha1 with cars made of wood. It was launched in 1921 and can reach speed 95 km/hr.
Электричка класса Moha1 с вагонами из дерева. Запущен в 1921 году, скорость до 95 км/ч.
Moha1-1
The inside evokes a feeling of bohemians and luxury, could not help imagining a party in the style of The Great Gatsby with champagne, jazz band, small talk and dance.
Внутри вагон навевает ощущение богемы и роскоши, невольно представляешь себе вечеринку в стиле Великого Гэтсби с шампанским, джазовым оркестром, светской беседой и танцами.
Moha1-2
Even though there were no air conditioners at that time, railway company were trying to make travelling in summer comfortable.
Хотя кондиционеров тогда и не было, но все-таки компании старались сделать путешествия летом комфортным.
ventilation
Electrical trail class Moha52 used in Kansai area. It reminded me of a trams, the inside looks very similar to previous - wood and green velvet.
Электричка класса Moha52. Чем-то неуловимо напоминает трамвай, а салон похож на предыдущий - то же дерево и зеленый плюш. Ездил в регионе Кансай.
Moha52-1
Moha52-2
Diesel train class Kiha181. It was express train used in all Japan except for Hokkaido.
Диезельная модель Kiha181. Скоростной экспресс, был в эксплуатации по всей Японии за исключением Хоккайдо.
Kuha181
This monster is called Oya31 - it looks like war weapon, but it was used to find obstacles along the tracks. It was remodelled from passenger train.
Этот монстр Oya31 - выглядит как орудие войны, но на самом деле использовался для обнаружения препятствий и помех вокруг железнодорожных путей. Был переделан из пассажирского поезда.
Oya31
I decided to write separate post for shinkansens and Maglev. And this one I'm going to wrap up with a photo of a cute little steam train that was outside.
Шинкансены и Маглев я решил выделить в отдельный пост. А этот закончу миленьким паровозиком который стоял на улице.
паровозик

***You can click on any photo to see the original
      Кликните фотографию чтобы увидеть оригинал

Комментариев нет:

Отправить комментарий